josefiniafrika

Direktlänk till inlägg 19 februari 2015

Inte som man tänkt sig

Av Josefin Henrysson - 19 februari 2015 19:33

Hej!


Förra veckan var vi på kurs och träffade folk från andra utbildningar och andra delar av Sverige som också ska göra sitt examensarbete i ett utvecklingsland. Många av dem har nu åkt iväg och har lagt ut bilder som "min utsikt de kommande månaderna". Här nedan kommer vår bild. Ett soligt och tropiskt Uganda med 30 graders värme och en helt fantastisk utsikt!


Eller det kunde ha varit så i alla fall. Istället sitter jag här i ett grått och regnigt Dalsjöfors med en temperatur på inte mer än fyra grader. Vår flight blev nämligen inställd imorse på grund av dåligt väder i Istanbul där vi skulle ha mellanlandat! Så vi får åka med samma flight fast imorgon istället.


Men lite bra blev det väl ändå för jag hade 9 kilo i övervikt. Jag är ju glutenintolerant så jag har med mig 10 kg i bara mat som pasta och knäckebröd och jag lyckades nu övertala dem att som kompensation få 7 kg övervikt gratis. Kunde ha blivit väldigt dyrt annars!



//J



 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Henrysson - 8 april 2015 18:33

Det var vår första dag i Uganda och vi hade tagit oss in till Kampala. Jag skulle köpa bananer av en gatuförsäljare och drog fram mina pengar. Genast kommer ett barn och sträcker fram händerna. Jag har inte hjärta att bara stoppa ner pengarna för mit...

Av Josefin Henrysson - 24 mars 2015 19:41

  Låt oss backa tillbaka sex år i tiden. Jag har tagit studenten och drömt om att bli läkare sedan jag var tolv år. Jag hade VG i engelska, vilket gjorde att jag inte kom in på läkarutbildningen Det hjälpte inte ens att jag gick och gjorde ett prov...

Av Josefin Henrysson - 13 mars 2015 20:18

Länge sen nu igen! Men tiden går och det är fullt upp hela tiden! Förra fredagen var vi på en show med ugandisk musik och dans. Verkligen så sjukt bra!! Den höll på nästan tre timmar, men kändes som en timme. När showen precis slutat och vi ska resa ...

Av Josefin Henrysson - 5 mars 2015 20:02

Long time no blogging!   Sorry guys men det har verkligen varit fullt upp hela tiden. Det har varit väldigt jobbigt med projektet och allt har verkligen inte blivit som jag hade tänkt. Men det är ju sällan något som blir som man tänker egentligen...

Av Josefin Henrysson - 25 februari 2015 21:15


Det måste ha blivit ett litet missförstånd i söndags. Vi trodde att vår handledare kunde dyka upp när som helst pga att han i smset skrev "I will come later or very early" så vi satt uppe till klockan halv tre och väntade på honom. Han ringde och väc...

Presentation


Foto: almerangfotografi.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards