josefiniafrika

Direktlänk till inlägg 21 februari 2015

Vilken resa!

Av Josefin Henrysson - 21 februari 2015 19:19

 Hej!


Vilken resa det blev! Som kompensation för förseningen förutom att de bjöd på övervikten så fick vi åka Business Class. Vi fick gå före i alla köer när vi skulle gå ombord. En av flygvärdarna tittade på oss och "Business Class first!" Då kändes det rätt najs att bara slänga fram sin business class biljett - in his face! Man satt verkligen i stora skinnfåtöljer med massa space runtom och precis när vi fått vår mat uppdukad (på riktiga tallrikar och med en fin duk under) så ropade de ut "Is there any doctor onboard please come to the back of the airplane". Den dagen drömde man om i början på utbildningen. Nu när dagen äntligen var här så kändes det inte riktigt lika kul. Vi har kommit såpass långt att allmännheten förväntar sig att man ska kunna massa saker och det är klart att vi kan en hel del efter fem års plugg. Men vi har ju faktiskt ingen som helst erfarenhet av att jobba. Men efter en blick på varandra insåg vi att det var bara att resa på sig och gå bak. Det var en äldre man som hade svimmat, men han var som väl var vid medvetande och mådde bra. Efter att ha pratat lite med honom och ställt lite frågor kommer det till vår lättnad en man som är läkare och tar över.


Efter en lång flygresa hämtar vår handledare och hans två kusiner upp oss på flygplatsen i Entebbe. När vi har åkt ett tag så helt plötsligt voltar bilen som åker framför oss och hamnar upp och ner. Det såg verkligen otäckt ut och jag förväntade mig det värsta. Vi stannar och springer ut men som tur är lyckas bilens enda passagerare krypa ut ur bilen oskadd. Han stank alkohol lång väg, något som jag dessvärre skulle tro förekommer ganska ofta här.

Men alla är väldigt vänliga och hjälpsamma och det känns riktigt bra att vara här!


Nu har vi äntligen kommit på plats i vår lägenhet som ligger i ett lite fattigare område strax utanför Kampala. Skickar med lite bilder!


//J


   

   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Henrysson - 8 april 2015 18:33

Det var vår första dag i Uganda och vi hade tagit oss in till Kampala. Jag skulle köpa bananer av en gatuförsäljare och drog fram mina pengar. Genast kommer ett barn och sträcker fram händerna. Jag har inte hjärta att bara stoppa ner pengarna för mit...

Av Josefin Henrysson - 24 mars 2015 19:41

  Låt oss backa tillbaka sex år i tiden. Jag har tagit studenten och drömt om att bli läkare sedan jag var tolv år. Jag hade VG i engelska, vilket gjorde att jag inte kom in på läkarutbildningen Det hjälpte inte ens att jag gick och gjorde ett prov...

Av Josefin Henrysson - 13 mars 2015 20:18

Länge sen nu igen! Men tiden går och det är fullt upp hela tiden! Förra fredagen var vi på en show med ugandisk musik och dans. Verkligen så sjukt bra!! Den höll på nästan tre timmar, men kändes som en timme. När showen precis slutat och vi ska resa ...

Av Josefin Henrysson - 5 mars 2015 20:02

Long time no blogging!   Sorry guys men det har verkligen varit fullt upp hela tiden. Det har varit väldigt jobbigt med projektet och allt har verkligen inte blivit som jag hade tänkt. Men det är ju sällan något som blir som man tänker egentligen...

Av Josefin Henrysson - 25 februari 2015 21:15


Det måste ha blivit ett litet missförstånd i söndags. Vi trodde att vår handledare kunde dyka upp när som helst pga att han i smset skrev "I will come later or very early" så vi satt uppe till klockan halv tre och väntade på honom. Han ringde och väc...

Presentation


Foto: almerangfotografi.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards